Luister.info Blogt

vrijdag, september 09, 2005

T-Shirts galore

Een leuke topic op het anders sowieso al puike STEREO: een top 10 van favoriete band T-Shirts.

Ik had ook zo'n periode waarbij ik geen concert kon bezoeken zonder een T-shirt op de kop te tikken. Een deel daarvan heb ik een half jaartje geleden bij de verhuis weggegooid (wegens te versleten, of geen voeling meer met de muziek van toen)(University T-Shirt van The Throwing Muses was daar bv. ook bij wegens gemaakt naar Amerikaans model, zoals Joris het beschrijft).

Mijn top 3 zou er alsvolgt kunnen uitzien:

3. Counting Crows
Paars T-shirt met lange mouwen. Afbeelding van een schilderij van een ballon die wegvliegt. Daaronder in zwarte letters, haast onleesbaar vanop afstand, de naam van de band. Gekocht in het Luna-theater te Brussel nadat Mr Jones hen naar de top catapulteerde. Ondertussen niet echt meer mijn favoriete band, maar kom...

2. Snow Patrol, Moms and dads...
Geel T-shirt. Korte mouwen. Cirkel in het midden met daarin tekening van peuter in kinderstoel die aan het eten is. Daarrond de tekst in houtskoolkleur: "Moms and dads of the world, please be patient with your children". Op de achterkant, in de nek: snow patrol. Tja, als je vader wordt veranderen de dingen rondom je nogal drastisch, en dus ook de dingen die je grappig vindt.

1. Mogwai, Blur: are shite
Donkergrijs T-shirt, zwarte print in mooi lettertype: "blur: are shite", met daaronder in 't klein "mogwai". Geweldige band, geweldig t-shirt. Toen de oorlog in Irak begon hadden ze een limited edition uitgebracht met de teksten: "Bush: is a cunt" en "Blair: is a pie". helaas uitverkocht toen ik ze ontdekte.