Luister.info Blogt

woensdag, december 07, 2005

Invloed van reclame

Bij Levi's wisten ze het al langer: commercials blijven langer plakken als ze een catchy tune meekrijgen. Ze lanceerden eind jaren 90 een rits succesvolle commercials inclusief een aantal one-hit wonders, denken we maar aan Stiltskin en Babylon Zoo. Of ze er ooit een broek meer door verkochten weet ik niet, en eerlijk gezegd, I don't care.

Maar gisteren zag ik voor het eerst de commercial voor de Bravia LCD-televisie van Sony. Allemaal dansende balletjes in allerlei kleuren. Maar wat een prachtig muziekje! Het blijkt te gaan om José González. In tegenstelling tot wat je zou vermoeden is het geen Spaanssprekende medemens, of Amerikaan, maar hij is zo Zweeds als Henkie Larsson of Zlatan Ibrahimovic.

Enfin, 't blijkt een cover te zijn vanop zijn in 2003 verschenen album Veneer. Te verkrijgen bij Emusic. Warm aanbevolen aan de fans van Elliot Smith, Mark Kozelek en Great Lake Swimmers! En bedankt Sony om mij deze man te laten ontdekken. Dit maakt jullie blunder met de rootkit al een heel klein beetje goed.