Luister.info Blogt

maandag, februari 06, 2006

Song of the day - 31/32/33/34/35/36/37

Het zijn er in één keer een pak, maar het is dan ook belangrijk...

Blijkbaar mag je nu ook al niet meer lachen met wie je wilt en is persvrijheid en het recht op vrije meningsuiting plots een heikel punt dat duizenden mensen op de been kan brengen na een aantal sms'jes.

Van zoveel onverdraagzaam en onwetendheid zakt mijn broek af en je kan het niet maken om deze feiten te negeren. Wat mij betreft lach je met wie je wil, maar ik heb nog nooit een sketch gezien van Mohammed, noch een stand-up performance, noch een rol in een komische film of TV-reeks, dus of hij grappig is weet ik niet en het zal me eerlijk gezegd ook worst wezen. Het zal me ook andere vleeswaren wezen of je nu lacht met Jezus, Buddha, Ganeesha,... of wie dan ook. Wie niet kan dulden dat er gelachen wordt met zijn of haar overbodige religie is onverdraagzaam. Diezelfde onverdraagzaamheid dan ook nog willen opleggen is censuur.

Ik kan alleen maar hopen dat elk zinnig mens hier zijn opgestoken middelfinger toont op de tonen van:

- Flip Kowlier, Welgemeende
- REM, Losing My Religion
- The The, Armegeddon days are here (again)
- XTC, Dear God
- The Dandy Warhols, Mohammed
- Tori Amos, Muhammed my friend
- Ice-T, Freedom of Speech

1 Comments:

  • Geert,

    Ik vind je mening over die cartoons toch wel lichtjes ongenuanceerd, hoor. Het is niet omdat jij nu een uitgesproken atheïst bent, dat dan iedereen maar moet kunnen lachen met spotprenten over iets dat hem dierbaar is. Wedden dat ik je al wat meer op stang kan jagen als ik een cartoon verzin met je kinderen als onderwerp?!
    Enfin, niet dat ik van dit onderwerp wakker lig, maar ik vond je blog ongemeen scherp en die onverdraagzaamheid die je anderen verwijt, merk ik eigenlijk ook in jouw standpunt.
    Voor het overige niets dan lof voor de mooie site en de goede ideeën om de blogs op te vrolijken.

    groetjes,

    Jurgen

    By Anonymous Anoniem, at 12:40 p.m.  

Een reactie posten

<< Home